Cine este Claudia, in cuvintele ei:
Pana nu demult, nu am stiut cine sunt. Eram doar un om. Unul dintre multi aceia cu loc de existenta AICI. Acum, am mai facut un pas catre cunoastere, m-am ridicat din inconstient si imi caut Numele, caci singura mea certitudine este ca Eu sunt. Ritualul meu de initiere a inceput o data cu studierea Referentialului Arhetipurilor Personale. Cu el am trasat prima linie clara si am stabilit ca, eu ma aflu in timpul lui A FI. Si daca stiu ca sunt si sunt, am inceput sa ma intreb, Cine sunt eu? Am inceput sa imi construiesc identitatea, am aflat drumul , am gasit calea dar ca sa raspund fara sa gresesc cine sunt eu, inca mai am nevoie de multa simtire. Deocamdata am avut revelatia ca, studierea RAP-ului arata celui care isi doreste cu adevarat sa ii inteleaga tainele, ca cea mai importanta latura a sa o reprezinta TRAIREA. De aici si inaltarea in planul cunoasterii. Cum ai putea sa exprimi o stare sau o insusire daca nu o traiesti? Si cum ai putea sa traiesti cu adevarat , sa constientizezi trairea fara sa fi constient in primul rand ca tu esti! Eu sunt! Rap-ul ne ajuta, sa ne identificam. Ne formeaza practic imaginea completa. Constientizam ce ne lipseste si cum am putea sa integram partea lipsa in constructia intregului. In vederea acestor cuvinte, nu stiu ce relevanta ar avea sa va spun ca ma numesc Teodorescu Georgeta Claudia si ca lucrez cu foarte mare placere de mai bine de 30 de ani tehnica histopatologica si nu numai, ca sunt pasionata de fotografie si de scris, de observatie in general. 18ani cred ca sunt, de cand in urma unei crize de identitate dupa cum am resimtit-o atunci, am scris aproape in transa o carte numita “una verde,una albastra”. Eram constienta de faptul ca ceea ce scriam avea valoare revelatoare dar nu ii recunosteam dimensiunile. Cunoasterea metodei Referentialului Arhetipurilor Personale mi-a amintit de trairea pe care am avut-o cand am scris acea carte. Referentialul Arhetipurilor Personale m-a ajutat sa ma identific, cu ceea ce scriam, intr-un alt plan. Am inceput sa descopar sensul. As putea spune ca acum m-am trezit. M-am gasit. ACUM imi caut Numele. Si ma bucur nespus, ca ceea ce multi ani am crezut ca este o nerecunoastere a mea, a fost in fapt un imens ajutor. Renumele m-ar fi impiedicat, cu siguranta, sa gasesc Numele. Cartea va fi din nou publicata, curand.
Constientizari
Las la latitudinea fiecaruia dintre voi sa isi aminteasca sau nu cei 7 ani de acasa. Este o intimitate si un travaliu pe care, din punctul meu de vedere, al spanzuratului in casa 1 si mai ales al spanzuratului din casa 12, putem sa le rescriem,in mod constient in anii imediat urmatori, incepand cu 8 Justitia! Cu transformarea! Alegand frumosul si binele si adevarul la nivelul inteles la aceasta varsta. Caci 8 este mai aproape ca sens de justete! Iata cateva posibilitati de traire a lui 8: magicianul (copilul) se opreste (1+7)prima data si se odihneste in urma puhoiului de invataturi si reguli, de dezvaluiri puse sub semnul limitarilor parentale (Asta e voie ! Asta nu! Asta trebuie sa sti! Asta trebuie sa faci! Asta da ! Asta nu! Esti…. Nu esti….); acum (2+6) isi re-evalueaza angajamentul fata de mama si fata de dorinta de a afla misterele lumii in care s-a angajat; acum (3+5) poate sa accepte sau sa respinga impunerea dogmei ca hrana (chiar) de catre mama; poate sa purceada la construirea unui nou teritoriu prin dominarea si impunerea vointei sale (sau macar incercarea ei) ca si stapan (4+4) !
8 Justitia este prima ocazie reala a magicianului de a accepta sau nu invatatura primita si este si primul test pe care il primeste, nu de la parintii terestri ci de la cel divin!
Cu 9 Hermitul– incepe un altfel de ghidaj si ia startul calatoriei catre sine, (2+7) cunostere si auto-cunoastere, cauta solitudinea, intra in armonie cu natura, incepe dezvaluirea propriilor mistere prin observatie, observa lumea ne-cunoscuta, descopara primii pasi ai alchimiei ; (3+6) se angajeaza in demersul : gandesc, rostesc, actionez, totul cu iubire fata de propria persoana; (4+5)afla, ocupa si structureaza noi teritorii pe care le binecuvanteaza cu propria credinta.
In 10 Roata Norocului – iese din mecanismul repetitiv al familiei; este prezent in programul transgenerational dar nu ca parte activa ci ca observator (1+9), ceea ce ii permite sa faca alte alegeri. In felul acesta afla secretele ce il tin in roata si le foloseste ca instrumente eliberatoare prin intermediul justitiei divine (2+8); reuseste sa se sustraga actiunii, spunand stop expresiei imparatesei (gandesc/spun/fac); intrerupand actiunea petrecuta la fel de generatii (3+7); isi construieste un alt teritoriul avand ca fundament iubirea (4+6); se poate supune unor rigori, ritualuri, initieri, invatand despre sacru si indreptandu-se catre o autonomie reala (5+5).
Forta 11– isi afla puterile si modul in care le poate controla si folosi pe deplin in non-violenta, invata diplomatia. (1+10) magicianul afla ca roata are o manivela pe care el o poate actiona in sensul vointei lui; (2+9) misterele se devoaleaza acum din dorinta si prin eforturi proprii si ca este propriul sau ghid iar misterele sunt doar ale lui; (3+8) acum e timpul in care triada gandesc/rostesc/ actionez sa se supuna legii armoniei si ca toate cele trei actiuni desfasurate in aceasta ordine gandesc, spun, fac- ii asigura echilibrul; (4+7) acum magicianul cucereste teritorii prin meditatie si nu prin actiune fizica “in forta”, isi afla adevarata putere si afla si cat de multe poate dobandi cu aceasta putere, cu “suflul”, chi_ul, si tot in forta, poate patrunde si cunoaste misterul adanc al pacii si iubirii (5+6).
Spanzuratul 12– este cel care il ajuta sa suporte umilinta folosindu-si abilitatea de a se retrage intr-un plan paralel; este usurinta de a privi catre cer si de a folosi pentru ”deplasare” capul in locul picioarelor, puterea mintii fiind mijloc de locomotie. Intreb neincetat cine sunt? De unde vin? Unde imi este locul? Dar tot spanzuratul este rebelul, cel care se manifesta in lupta pentru o nedreptate strigatoare la cer pentru el si aproape inexistenta pentru ceilalti.
Arcanul fara NUME (13)– imbratiseaza transformarea ca o necesitate absoluta; afla ca in aceasta calatorie nu are nevoie decat de esential. Orice element in plus este un obstacol.
Temperanta (14)- comunicare pe toate cele 3 planuri; se dezvolta comunicarea intuitiva, telepata, invata arta intalnirii cu sine, a stapanirii de sine prin intermediul respiratiei; sofrologia.
Diavolul (15)– aduce cu sine constientizarea sexualitatii; imi cunosc puterea si putinta si aleg sa le pun in slujba/serviciul binelui (sau partii de umbra); lupta cu ispita puterii; accesul la informatii ascunse; Diavolul inseamna cunoasterea, iluminarea, fosforescenta, intuitia, magnetismul, seductia, manipularea; intelepciunea la care ajunge la aceasta treapta de evolutie poate sa insemne de asemenea si aflarea canalului vibrational cu Eul superior. Diavolul devine constient de puterea sa dar recunoaste in acelasi timp si faptul ca, si el face parte din Creatie. In RAP este primul arcan din cea de a treia etapa a evolutiei, cea mai inalta, a spiritualitatii, a devenirii.
Cand Diavolul alege sa se puna in slujba Binelui, dupa trecerea prin etapa a doua, (8-14) aceea transformatoare, aceea a alegerilor noastre constiente, el va schimba in cel mai fericit mod arcanul din etapa intai, (1-7) tributara inca, omului, familiei. Prin purtarea luminii, prin puterea atractiei, prin puterea putintei, Diavolul devine elementul de sprijin si de constructie al noii Case, al Noului Eu: 15+1= Casa Domnului, 15+2 =Stea, 15+3= Luna, 15+4= Soare, 15+5=Judecata, 15+6= Lumea, 15+7= Nebunul.
15 Diavolul este prin pozitionare, primul din cea de a III-a etapa (15-21), pe linia ascensionarii din RAP. Poate fi reprezentat de: Magician si Temperanta (1+14) toate potentialitatile traite in cumpatare (sau exagerare) si in comunicarea pe toate cele trei planuri; Papesa si Arcanul fara Nume(2+13) cunoasterea misterelor lumii cu transformarea esentiala adica: re-cunoasterea esentei, nealterate de transmiterea ei de generatii sau “stergerea’’, distrugerea informatiilor ce ne-au fost transmise ca adevarate si aflarea propriei identitati!; Imparateasa si Spanzuratul (3+12)! Dincolo de atuurile regalitatii si acces la cunoastere, cu infatisarea sa rigida si sceptrul in mana, Imparateasa ar putea insemna exact ideea de Anthropos; in imaginea tarotului de Marsilia sunt foarte sugestiv expuse elemente ale feminitatii dar si ale masculinitatii deopotriva. Sceptrul de putere, vazut adesea ca un falus, ar putea defini, in sensul de a termina/concretiza ideea omului intreg, care traieste manifestandu-si, constient sau nu, toate capacitatile (abilitati, insusiri) din punct de vedere feminin dar si masculin; Regele si Forta (4+11)! Constructorul universal si constructia magnifica si impunatoare! Constructie, structura, arhitectura, fundament, reguli, actiune, facere. Totul cu centrare, echilibru, maiestrie. Forta este cea care domina prin nedominare, care duce la usuratatea construirii unui fundament extrem de solid si foarte greu de dislocat. Forta este cea care asigura curgerea energiei vitale, fara intrerupere sau bucle, Suflul. Sau putem vedea in Diavol binecuvantarea iesirii din dogma, Papa si Roata Norocului (5+10), iesirea in afara perceptelor morale impuse de biserica! Sau Indragostitul si Hermitul (6+9) orientarea iubirii si chiar sexualitatii catre sine. Iubeste-te pe tine insuti! Descopera samanta divina din tine si angajeaza-te in iubirea fata de ea! Si cu siguranta poate fi deopotriva Caleasca si Justitia (7+8) sabatul cerut in legea divina, odihnirea trupului, acestui vehicol ales ca scop pentru calatoria sufletului dar si vartejul unei energii fara sfarsit!
Oricum am socoti, pentru o fiinta care vrea sa se trezeasca si care a pasit deja pe drumul initiatic, trairea in deplina cunostinta a arcanelor ne dezvaluie defapt scara evolutiei. Daca in Hermit (9) incepem cunoasterea interioara, calauziti inca de o lumina exterioara, in 15, Diavolul este cel care aprinde focul. Intelegem ca suntem Lumina! Ca suntem energie, si mai ales, ca nu suntem deloc materie solida asa cum am fost invatati pana acum.
Asa incepe razboiul din Casa Domnului 16! Cu un diavol care vrea sa se inalte! Este si razboiul cunoasterii impotriva naivitatii! Cunoasterea impotriva ignorantei! Cel care nu poate accepta ce a descoperit pana acum, nu are alta solutie de a iesi din Turn decat, cazand de la inaltimea la care a ajuns. Casa Domnului nu permite decat un singur sens de mers. Inainte! In sus! Cine a ajuns pana aici este obligat sa mearga mai departe, catre RE- nastere (17), catre Eul Sacru. Daca nu o va face, nu ii va fi ingaduit sa ramana in Turn ci va fi sacrificat. Dar este bine de retinut: nu va fi nimeni aruncat din Casa Domnului din placerea Diavolului ci din neasumarea cunoasterii! Imi inchipui un dialog in care Dumnezeu intreaba: vrei sa renasti, sa fii asa cum Eu am lasat sa fie? Iar omul, in suficienta cunoasterii acumulate raspunde: nu stiu sigur, da-mi voie sa ma mai gandesc! – Imi pare rau dar asta nu se poate! Fizica ta iti va vorbi imediat despre legea lui Newton, privind atractia gravitationala!
Odata ce a trecut de Hermit, magicianul nu mai poate fi socotit nestiutor. El este deja un initiat, se afla sub energia si sub marcajul arcanelor de putere. Ceea ce se traduce prin faptul ca Turnul (16) nu poate fi decat rezultatul adaugarii (plusului) oricarui arcan imediat urmator lui 9, adica 10! 10+6; 11+5; 12+4; 13+3; 14+2; 15+1. Casa Domnului (16) este locul in care oamenii devin suflete. Energie. Energie inalta. Aici se duce lupta cea apriga pentru alegerea constienta a drumului. Catre cer sau catre pamant. Este un razboi dureros al renuntarii la trupul ce ne-a adus pana aici; momentul in care fluturele iese din cocon. In Casa Domnului este o suferinta fizica mare atunci cand sufletul se inalta, lasand in urma un corp fara viata si este suferinta psihica, inca si mai mare, cand nu putem renunta la partea devenita inutila. Sau cand angajamentul in procesul evoluarii nu este deplin. De aceea violenta despre care se vorbeste in acest arcan! Casa Domnului in Inima Blazonului (problematica violentei) este aproape mereu o violenta auto-distructiva, caci ambele tabere angajate in conflict fac parte din acelasi om. Lupta se duce intre mine si mine, si foarte rar intre mine si exterior. Daca Diavolul este bine pozitionat sau trait la valentele sale pozitive, el devine ascensor in Casa Domnului si asumat pe deplin (dupa ce am inteles si aspectele negative), roata se invarteste rostogolind spirala catre stanga, in sensul vietii + armonizand si folosind ambele emisfere cerebrale (10+5) + (1)precum si toate potentialitatile.
Casa Domnului cere demolarea edificiului construit pana acum si ridicarea unuia nou; este schimbarea la fata; aici se intampla un fenomen de purificare prin incinerare, prin distrugerea totala a ego-ului si a corpului fizic. Destructurarea are loc, sau ar trebui sa aiba loc, pentru a putea iesi din turn. Se duce lupta cea mai grea, caci confruntarea se petrece intre parteneri de talie diferita si adesea este impinsa in alte planuri. Cine are Casa Domnului in referential, in Inima Blazonului in mod special, cunoaste duritatea acestei batalii in care adversarul tau esti chiar tu! Si cea mai frecventa postura pune fata in fata magicianul care, desi are toate potentialitatile, nu stie sa le foloseasca, impotriva diavolului care stapaneste minciuna si seductia si puterea dar si cunoasterea si iluminarea si care este foc si energie! Cum sa te pui la tranta cu energia insasi? Cat sa ii rezisti? Adesea, pici de epuizare, mult prea repede. Sau, tu, abia venit pe lume, te lupti cu cunoasterea in forma ei cea mai vizibila si manifesta! Ce sanse ai sa invingi? Foarte des rezultatul este alienarea. Sau esti prins si folosit, cu toata atractia, de catre magnetismul intrupat, in ispite greu de imaginat. Si totusi, Casa Domnului, nu a fost lasata ca un zid de netrecut sau un obstacol insurmontabil, ci dimpotriva. Casa Domnului este lasata intru Gloria Fiintei. Ea poate fi asimilata unui incubator al noii fiinte; intoarcerea la “scrum’’, la cea mai mica particula a constructiei fiintei pentru a fi re-asezata, re-construita, re-nascuta dupa Arhitectura Divina.
10+5+1=16; roata norocului (10)schimba sensul trecerii in acela al vietii vesnice si alaturi de binecuvantarea si acceptarea invatamintelor Tatalui (5), magicianul (1)triumfa in spirit,in intelepciunea cea adevarata.
11+5=16; noua constructie poate sa aiba drept fundament, echilibrarea, centrarea prin binecuvantare si prin intalnirea cu Sacrul din noi caci 5 contine toate cele 4 arcane /bratele crucii: cine sunt, cum ma arat?/ce caut sa gasesc ?/ care sunt credintele si temerile dupa care functionez? /care este misiunea mea? dar si punctul de intalnire al celor doua axe orizontal si vertical. Sa fie acesta NOUSul despre care vorbesc anticii? Acesta ar fi simbolul divin al vietii intrupate fizic. Aici sta ascunsa mirabila samanta. Si este absolut necesar sa o gasesti caci de aici nu poti iesi decat dupa ce ti-au crescut aripi. Si asta pentru ca acest Turn nu are usi. Cum sa iesi? In logica lucrurilor, daca nu sunt mai multe optiuni, iesi pe unde ai intrat. Dar acum ai intrat daca nu exista usa? Pe unde? Cand? Cum? Cine te-a adus aici pe nesimtite? Fara ca macar tu sa iti dai seama? Nu cumva chiar Diavolul? Nu puterea si putinta? Cunoasterea si ispita? Orgoliul si dorinta peste masura?
In Casa Domnului ne aflam in fata transformarii ca expresie clara, ca o aflare a unei identitati noi, o porunca a transformarii (3+13) Imparateasa si Arcanul fara Nume! Se impune sa renunti la tot ce este “carne”, sa ajungi si sa pastrezi doar esenta. Aceea in care se inscrie si se re-scrie ADN-ul! Aici secventele genetice privesc transformarea omului in Anthropos, aici ramane umanul pentru a se intrupa OMul, aici raman barbatul sau femeia pentru a se naste acela care poate, asemeni imparatesei, sa fie femininul care imbina perfect energia masculina. Pentru a iesi din turn este nevoie sa ajungi la o inaltime a spiritului care sa permita folosirea deopotriva a celor doua emisfere cerebrale, adica a celor doua principii, celor doua energii, intelepciunea si inteligenta.
Roata+ Papa+Magicianul (10+5+1); am putea sa traim aici iesirea din invataturile transmise ca dogma; refuz binecuvantarea papei si a invataturii sale; ies din niste percepte morale si legi impuse de catre biserica si aleg, in deplina cunostinta de cauza, sa ma angajez in iubire. Practic ma inrolez in iubire 10+6! Iubirea are aici valoare sublima. Ea devine motorul vietii, iubirea iti da aripi! Roata si Indragostitul (10+6) este in fapt alinierea in iubire ca alternativa viabila a religiei. Iubirea devine partea semnificativa a noii constructii. Evolutia se muta din planul terestru in cel spiritual. Sensul se schimba din orizontal in vertical. In iubire ajungem in fata autenticului din noi, iata goliciunea Stelei, lipsa pudorii exprimand puritatea si inocenta asupra carora se asterne Duhul Sfant!
Astfel sufletul eliberat prin inaltare re-naste in Stea. In autenticitate, in puritate, in complexitate, in putere si frumusete, in fluiditate. Steaua face trecerea de la pamant la cer si invers. Cele 2 vase de culoare rosie (ambele de data aceasta) sunt cu gura in jos, ele hranesc pamantul. Cred ca un indiciu important este culoarea albastra nu doar aceea care se varsa ci si aceea din par. Si daca dungile de pe uscat (galben) reprezinta energia/vibratia telurica, acelea care curg (ulcioare si unduirile de pe cap) cu siguranta ca semnifica energia celesta. Si faptul ca ambele ulcioare par ca risipesc continutul (nu trece din unul intr-altul ca in Temperanta) pot fi un semn al belsugului, nu? Al prea-plinului dar si al generozitatii, al altruismului. Al multumurii. Al recunostintei. Steaua este conectarea cu planul divin. Daca (Turnul) Casa Domnului sta sub semnul focului, ca forma de purificare si de validare a pasaportului in calatoria catre cer, si ca o atestare a faptului ca doar cineva care a trecut printr-o suferinta intensa (ardere) este pregatit si poate sa continue drumul, ei bine, in Stea apare notiunea de fluidizare. Arcanul prezinta o fiinta, in opinia mea androgina, care foloseste nuditatea ca si conductor al energiei. Ea pare a fi conectata la planul divin, primind energie de la cer (celelalte stele) si hraneste resursele pamantului. Postura Stelei, sprijin in planta dreapta si stabilitate pe gamba stanga nu are nici o legatura cu postura de umilinta ci mai degraba de generozitate. Este o pozitie care ii permite sa stea astfel timp indelungat, caci ea ofera dintr- o sursa nesecata, cu o marinimie fara margini. Si totusi, reprezentarea ei feminina (are sani precum o fecioara) si privirea in jos, pare ca desemneaza un anume tip de ascultare, de supunere, poate de piosenie. Steaua poate insemna : Diavol si Papesa (15+2) – cunoasterea Diavolului este cea care ne dezvaluie misterul acum, poate e vorba aici de o initiere intr-un ritual ascuns; Temperanta si Imparateasa (14+3) trairea in cumpatare (echilibru) si comunicare din perspectiva femininului dar si a masculinului, exprimarea inteligentei si a intelepciunii; Arcanul fara Nume si Imparatul (13+4) transformarea materiei solide si trecerea intr-un alt spatiu cu sens de teritoriu nou, structura noua; Spanzuratul si Papa (12+5) binecuvantarea radacinilor din cer; Forta si Indragostitul (11+6) angajament fata de eul meu superior; Roata Norocului si Caleasca (10+7) sabatul in care ne oprim pentru a constientiza cine suntem. Sunt o stea! Sunt lumina! Sunt o parte din univers! Sunt o mica parte a Creatiei! Sunt copilul Creatorului Insusi! Sunt sus pe cer, pe firmament! Stralucesc si calauzesc!
Luna 18. Ridicarea la cer. Steaua si Magicianul (17+1). Trecerea in celalalta lume, a invizibilului, a intuitiei, a perceptiei subtile si a visarii; a clarvederii si a clarauzului. Luna acumuleaza si dezvolta abilitati de conectare a celor doua lumi vizibil-invizibil. De aici si pantecul plin, rotund, in “expresia fizicului “ pentru a imparti bogatia ei in Soare. Ciclul menstrual al femeii este influentat de magnetismul lunii, energie vibrationala care se regaseste dealtfel si in perceptia extrasenzoriala. Este o perioada in care femeia poate fi mai irascibila in fata lumii si mai noncomunicativa dar este mult mai deschisa receptarii mesajului din invizibil. Luna poate insemna uniunea dintre: Casa Domnului si Papesa (16+2)- renasterea si aflarea noii cunoasteri; Diavol si Imparateasa(15+3)- inteligenta laolalta cu expresia intr-o creativitate uimitoare; Temperanta si Imparatul (14+4)-temperarea lui am/fac, posed/actionez; Arcanul fara Nume si Papa(13+5) binecuvantarea transformarii, transformarea religiei prin renuntarea la tot ce a fost adaugat legilor lasate de Creator; Spanzuratul si Indragostitul (12+6)- am incredere sa ma abandonez; pot sa privesc si sa inteleg iubirea din alt unghi sau iubirea este cea care ma face sa imi schimb punctul de vedere; Forta si Caleasca (11+7)- caleasca in imponderabilitate! vehicolul s-a oprit si doar sinele superior dicteaza mersul; (10+8) Roata se invartesete sub actiunea Justitiei divine. Nu mai opresc eu manivela ci ma supun justitiei divine, singura care poate actiona roata!; (9+9) Hermit pe pamant , Hermit in cer; incepe cercetarea, educarea si evaluarea sinelui superior, exploram adancurile acestei noii fiinte.
Soarele 19 = Generozitatea noului 1 (18+1) lumineaza, incalzeste, straluceste! Iata Soarele ar fi aflarea luminii , a stelei din noi Steaua si Papesa (17+2); exprim noul eu (corp-) Imparateasa si Casa Domnului(16+3); imi asum stralucirea, seductia, domin dar si hranesc-Diavolul si Imparatul(15+4); binecuvantez transferul energetic vazut si nevazut, constient si inconstient -Temperanta si Papa (14+5); ma angajez pe deplin in transformare, renunt la tot pana la esenta sufletului meu- Arcanul fara Nume si Indragostitul (13+6); ma las in voia Domnului –Spanzuratul si Caleasca (12+7); lucrul justitiei divine asupra eului meu superior -Forta si Justitia (11+8); aducerea in lumina, dezvaluirea, stralucirea intregului efort de autocunoastere, descoperira scanteii Divine, a luminii pure- Roata Norocului insotita de Hermit (10+9).
20 Judecata= Roata Rotii. Sinele superior este cel care spune stop, pana aici pot eu acum sa urc sau Diavolul in uniune cu Papa (15+5), iesirea din dogme si binecuvantarea Iluminarii.
Lumea 21 cuprinde pe 1 si ii da acceptul de a-si ocupa locul. Magicianul isi gaseste locul si Lumea (haosul) isi gaseste ordinea. In Lume exista ideea de armonie deplina. Imi vin in minte cuvintele lui Isus: “ Pacea fie cu voi! Pacea mea fie cu voi!”. Poate ca acesta ar fi insemnul crestinismului; acceptarea lui Isus Hristos ca model demn de urmat si invatator al Cunoasterii transformarii in lumina pura din care am fost creati.
Lumea in tarot, arcanul cu nr 21, implica, in opinia mea, ideea de Cuprins. Cuprins in sensul de continut, inglobat. Lumea se afla asezata la finalul, aproape finalul… tarotului. E aproape plinul, aproape intregul, aproape …dincolo. Este pragul catre pasul inspre urmatorul cer, urmatorul cerc al urmatoarei spirale a cunoasterii, a evolutiei, a devenirii.
Lumea este inceputul sfarsitului celui mereu inceput, niciodata sfarsit. In Evanghelia dupa Toma exista un verset in care Iisus face referire chiar la aceasta stare. Eu am ramas cu senzatia unei treceri intr-un plan superior, in care fiinta se afla intr-o stare a implinirii, se numeste Om si cunoaste inceputul ca forma continuua de existenta fara a se teme vreodata de sfarsit. In fata intrebarii apostolilor ce aveau ca sarcina transmiterea cunoasterii evangheliei de la Isus insusi “ spune-ne cum va fi sfarsitul nostru? Iisus le spune: “ati patruns oare inceputul ca sa va preocupati de sfarsit? Caci unde este inceput, acolo va fi si sfarsit. Ferice de cel care se mentine la inceput, caci nu va gusta moartea!” .
Starea cea mai fericita este aceea care transpune in impletire armonioasa cele trei mari insusiri : Adevarul, Bunatatea si Frumusetea iar Lumea din Tarot, detine toate aceste aptitudini. Mai mult, tine in mana un mesaj scris, ca o legiferare sau o intelegere, un pact deja semnat. Apropiati si comparati arcanul 12 si arcanul 21! Pozitia picioarelor va atrage atentia? Dar cea a bratelor? Si mai ales lipsei hainelor, a nuditatii! Aceste elemente, precum si delimitarea clara a spatiului in care este cuprinsa Lumea fata de posibilitatea si chiar invitatia la extindere in plan superior a Spanzuratului; prezenta celor 4 elemente din colturile Lumii ca veghetori si supraveghetori ce aduc siguranta si notiunea de intreg ne permit sa vedem Lumea ca o glorificare, o implinire a planurilor fizic, emotional, mental, si spiritual. Este un dans al bucuriei, al transcenderii si al acceptarii unui alt vestmant. Oare ingerul nu tine pe brate un alt acoperamant, in care Lumea s-ar putea invalui?
Intr-un comentariu din Evanghelia Mariei, se spune :
‘’-ce ar fi Bunatatea daca nu ar fi in acelasi timp lumina, constiinta, adevar? -o lipsa de energie, un fel de permisiune pentru toate complezentele.
– ce ar fi Adevarul daca nu ar fi de asemenea bunatate, iubire, compasiune? – asprime, un fel de permisiune pentru toate fanatismele si pentru inchizitie.
-ce ar fi Frumusetea daca nu ar fi de asemenea expresia unui adevar si a unei bunatati? – un estetism, un fel de permisiune pentru tot ceea ce straluceste si nu lumineaza, un foc de artificii’’.
In felul acesta putem descrie Lumea, un ideal pentru noi, starea in care standardele noastre cele mai inalte masoara valorile noastre cel mai greu de accesat. Implinirea acestui deziderat, al perfectiunii, deschide accesul (calea) catre urmatorul cer. Ajungerea si trairea deplina a lui 21 inseamna atingerea punctului in care o forma de energie superioara nu ne mai tulbura ci ne permite sa cream un spatiu in care invizibilul devine vizibil. Si asta in deplina siguranta! Ingemanarea realului cu divinul, este denumita extrem de sugestiv de catre Jean-Yves Leloup (teolog, filozof si preot orthodox), IMAGINAL. Acesta desemneaza spatiul intermediar dintre cele doua lumi.
Arcanul 21 face aceasta trecere, deschide un tunel secret, greu de intuit. Este necesara atingerea unui prag al cunoasterii suficient pregatite pentru a se putea exprima, si pentru a putea intelege si reda tot ce a aflat. Nu se cere doar spiritualitate ci si o creativitate si o perceptie foarte buna a invizibilului. Cred ca poate fi asemanat trairii, in modul cel mai elevat si pur, al arcului de cerc ce formeaza “calea expresiei” din Referentialul Arhetipurilor Personale; o traire profund constienta si curajoasa a arcanelor 3, 12, 21!
Arcanul 21 cere sa iti insusesti invataturile tuturor celorlalte 20 de dinainte! Ajuns aproape de final, sa poti sa te cunosti intr-atat de bine incat, in momentul eliberarii, al iesirii din cerc, cand calci pe prima treapta al ultimului drum, tot ce se afla in exterior sa nu te comprime! 21 este muzica fiintei devenite Om; 21 poate fi multumirea Omului; poate fi recunostinta materiei ce merge catre o noua intrupare. Magicianul isi gaseste lumea si lumea isi arata fata “imaginala”. Exista in 21 ideea de armonie deplina si de o anume muzicalitate nepamanteana.
22 eu , cu arcanul 21 in casa misiunii, constienta de puterea acestui arcan si de faptul ca ma aflu abia la inceputul cunoasterii, in mod clar nu pot vorbi despre 22 decat ca un taram al fagaduintei!